MyWay... MyFaith...

„Amit viselsz, bemutat téged a világnak…” Miuccia Prada

Ma visszakanyarodok egy röpke pillanatra a divathoz, és befejezem a Prada-témát. Most “beszéljünk” kicsit a névadóról.

Miuccia Prada divattervező vagyonát 1.4 billióra becsülték, a Wall Street Journal és a Time magazin is beválasztotta a hatalmasok klubjába, azok közé, akik legtöbbet tették világunk formálásáért. Az olasz divattervezőnő büszke családanya és boldog feleség, ért a politikához, hisz ebből doktorált és valamikor köze volt a pantomimhoz is. Kicsiben kezdte és nagyban folytatta, 1978-ban, 37 évesen vette át a családi vállalkozást, és változtatta a Pradát az egyik legizgalmasabb névvé a divatszakmában.

A Fratelli Prada (Prada testvérek) nevű bőráru üzletet Mario Prada alapította 1913-ban Milánóban. Saját készítésű bőrműves termékein kívül Angliából importált utazóládákat és kézitáskákat is forgalmazott. Mario Prada nem hitt abban, hogy a nők jelenléte jót tesz az üzletnek, a család nőtagjait a bolt közelébe sem engedte. Ironikus módon halálát követően az ötvenes évektől kezdve évtizedekig mégis nők irányították a divatházat, mivel Mario fiát, Albertót nem érdekelte az üzlet és annak vezetését feleségére bízta, akitől lányuk, Miuccia Prada vette át a stafétabotot.

Miuccia vonakodva vette át a gyeplőt édesanyjától, az utóbbi esztendőt tanulással töltötte, pantomimot adott elő a milánói Piccolo Színházban, valamint a Kommunista párt tagjaként élénken politizált, a női jogok bajnokának, valóságos élharcosának számított a hetvenes évek Milánójában. Nem volt semmi előképzettsége a divatszakma területén, hamarosan mégis bebizonyította, milyen tehetség lakozik benne. A nagyapja által forgalmazott, vízálló Pocone anyagból készült táskák mellett szélesíteni kezdte a piacot, olyan cikkekkel bővítve a kínálatot, mint a sportszatyrok, hátitáskák. Ropogós nejlonból tervezett, letisztult, egyenes vonalú táskáinak akkora sikerük volt, hogy Miuccia képesnek bizonyult visszahozni a vállalatot a szakadékból. Termékei a futurisztikus és kortárs tervezés jegyében születtek, hagyományos kézműves technikákkal ötvözve. A szokatlan anyagok iránti érdeklődése vezetett ahhoz a megkülönböztető védjegyhez, ami amely a mai napig a Prada termékek sajátja: az anyagok meglepő kombinációja.

1985-ben Miuccia elindította lábbeli vonalát, és a kis, fekete táskáknak egy eladdig ismeretlen típusát tervezte meg. A fényes, fekete nejlon retikülök valóságos szélrohamot kavartak a divatszakértők körében is, kikövezték az utat magasan elismert utcai (ready to wear) kollekciójának, melyet 4 évvel később mutatott be. A 1989/90 Ősz/Téli utcai kollekciót a kritika hangosan üdvözölte.

Prada ’92-ben debütált a kevésbé költséges Miu Miuval (Miuccia beceneve), melyet saját ruhásszekrénye – telis-tele hippis öltözékkel – inspirált, s melyre ugyanúgy jellemzőek voltak a természetes színek és szövetek. Mostanra mind a Prada, mind a Miu Miu évi két divatbemutatóval számolhat Milánóban.

1995 –ben megkapta ’Az Év Divattervezője’ díjat is. Ruháit ekkorra olyan ünnepelt nagyságok viselték, mint Uma Thurman, aki az az évi Oscar-díj átadáson álomszép, levendulaszínű Prada együttesben pompázott.

Az első férfikollekció bemutatására ugyancsak abban az esztendőben került sor.

Kevés olyan presztízzsel bíró státuszszimbólum van, mint a Prada embléma. A háromszög alakú védjegy mai napig a luxus, a szakmabeli tudás, és a hibátlan kivitelezés szimbóluma.
A Prada a legkiválóbb példája az új keletű, belső ihletésű luxusnak. A ruhái kerülik a túlontúl harsány színeket, a tervezőnőnek nincs ínyére a hatásvadász megjelenés. Kreációi legtalálóbban a hűvös, kényelmes, tiszta, kecses, méltóságteljes fogalmakkal jellemezhetők. Miuccia bevallotta, mennyire bogaras a terveit illető minden egyes apró részletet illetően. Így történhet, hogy minden egyes terméknek addig-addig kell alakulnia, míg a legközelebb nem kerül Miuccia legeslegbelső gondolataihoz. “Imádom a divatot, de úgy gondolom, meg kell maradnia a saját helyén, nem igazgathatja az életed. Bármennyire is kedves része a mindennapjaimnak, valahol mulatságnak is kell maradnia.

Miuccia férjét és üzlettársát, Patrizio Bertellit abban az időben ismerte meg, amikor a családi vállalkozásban átvette az irányítást. “Ha nem találkozom vele, valószínűleg feladom – vagy legalábbis képtelen vagyok véghez vinni azt, amit tennem kell.” – nyilatkozta egyszer.

Mindig akad valami új ötlet a tarsolyukban. 1996-ban a kozmetikai piacra léptek be, azóta természetesen alsóruházat is került a Prada termékek választékába. ’97-ben a férfi kollekció bővült sí ruházattal, ’98-ban szabadidőruhákkal, otthoni viselettel. A legnagyobb része az eladásoknak még mindig a bőrárukra és a cipőkre (a Prada cipőket gyakran nevezik a világ legfinomabb lábbelijeinek, világhírű tiszteletnek örvendenek, már-már kultusszal határos imádás övezi őket) korlátozódik, de a ruházati eladások is évről-évre várhatóan növekszenek majd. Sőt. Nyilván az sem véletlen, hogy a 2006-os hollywoodi moziban az ördög Pradát visel

FOLYT. KÖV.!

Forrás:

https://en.wikipedia.org/wiki/Miuccia_Prada

http://trendmagazin.hu/cikk/a-prada-csalad-sikertortenete/2

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!